رئیس اتحادیه باطری سازان در گفت‌وگو با "بسیج":

باطری خودرو زیر قیمت کارخانه به فروش می‌رسد | وجود باطری خارجی در بازار قاچاق است

رئیس اتحادیه باطری سازان و باطری فروشان گفت: میزان تولید و عرضه باطری خودرو در داخل بیش از نیاز بازار است و توزیع کنندگان مجبور به فروش باطری زیر قیمت کارخانه هستند.
کد خبر: ۹۲۴۷۳۹۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

تقی علی اکبری رئیس اتحادیه باطری سازان و باطری فروشان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری بسیج، در مورد وضعیت بازار باطری سازی در کشور اظهار داشت: با وجود اینکه قیمت خودرو و وسایل جانبی آن افزایش پیدا کرده است قیمت باطری به اندازه قیمت دیگر قطعات بالا نرفته است، شاید بتوان این ادعا را کرد که ما تنها اتحادیه‌ای هستیم که دچار مشکلات پیچیده نیستیم.

علی‌اکبری با عنوان اینکه کنترل خوبی بر روی قیمت باطری در بازار صورت می‌گیرد، افزود:اگر چوب لای چرخ ما نگذارند، ما به مشکل خاصی دچار نمی‌شویم.

وی به تولید باطری خودرو بیش از نیاز بازار داخل اشاره کرد و گفت: به دلیل بالا بودن عرضه، توزیع‌کنندگان مجبورند که باطری خود را پایین‌تر از قیمت کارخانجات بفروشند و از طرف دیگر به خاطر اینکه باطری دارای تاریخ مصرف خاصی هست امکان انبار کردن آن هم وجود ندارد.

رئیس اتحادیه باطری سازان عنوان کرد: 23 الی 24 کارخانه تولید باتری در کشور وجود دارد که به غیر از 2 شرکت صبا باتری و اصفهان، مابقی در طول سال به طور میانگین بین 200 تا 300 باتری تولید می‌کنند. 

علی‌اکبری اشاره کرد: یک زمانی 70 درصد باطری‌های خودرو وارداتی بود اما خوشبختانه به همت مهندسین  ایرانی و تجربه‌های که ما در کارخانجات اعمال کردیم، کیفیت باطری‌های داخلی افزایش پیدا کرد و توانستیم در این زمینه به خودکفایی برسیم.

به گفته وی در فصل تابستان بازار باطری بهتر می‌شود اما با این حال سودی در این صنف وجود ندارد چرا که رقابت زیاد و تقاضا کم است.

رئیس اتحادیه باطری‌سازان وجود هر گونه باطری خارجی در بازار را قاچاق دانست و گفت: واردات باطری به صرفه نیست و حتی اگر در بازار هم باشد توان رقابت با باطری داخلی را ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار